fredag 30 juli 2010

Morgonstund

- har guld i mun!

Published with Blogger-droid v1.4.8

tisdag 27 juli 2010

Överlevnadskit...

för far- o mormödrar!

Published with Blogger-droid v1.4.8

söndag 25 juli 2010

Framme redan!

tänk att vi kunde vara 1 timme för tidiga...

Published with Blogger-droid v1.4.8

fredag 23 juli 2010

Vilken solnedgång!

Tyvärr gör inte mobilkameran färgerna rättvisa.

Published with Blogger-droid v1.4.8

Hämt-Thai

i Älvdalen. Gott ;)

Published with Blogger-droid v1.4.8

Så tomt det blev..

och alldeles tyst.

Published with Blogger-droid v1.4.8

Då var det dags igen!

att dra vidare...

Published with Blogger-droid v1.4.8

Brrrrrr! Temperaturen

när jag kom hem i kortbyxor!

Published with Blogger-droid v1.4.8

torsdag 22 juli 2010

Det

blev inte många kolbotten kvar!

Oh vilka fina bäcköringar...undrar om dom är goda?

Kolbotten

är faktiskt en maträtt i norra Dalarna!

Published with Blogger-droid v1.4.8

Nästan

hela klanen samlade till frukost på vallen!

Published with Blogger-droid v1.4.8

Vad ska man börja med?

Published with Blogger-droid v1.4.8

onsdag 21 juli 2010

Nästa års ved är klart!

Nu ska barnen få stapla mot värme i stugan när dom ska åka skidor till påsk ;)

Published with Blogger-droid v1.4.8

måndag 19 juli 2010

Published with Blogger-droid v1.4.8

Så här tillagar man monken!

Published with Blogger-droid v1.4.8

Published with Blogger-droid v1.4.8

Östomsjöns dag 2010-07-19

Published with Blogger-droid v1.4.8

"Monk" är gott!

Published with Blogger-droid v1.4.8

Snart framme?

Published with Blogger-droid v1.4.8

söndag 18 juli 2010

Alltid på väg...

Published with Blogger-droid v1.4.8

fredag 16 juli 2010

Pris blev det visst också! =)


3:e pris - är det på bilden + ett julbord!
Published with Blogger-droid v1.4.7

En underbar dag...


-med underbart sällskap, Annika och Ulla-Stina!

Ny energi behövs efter 9 hål!

Published with Blogger-droid v1.4.7

Min modige granne, Valle!


Som tog mig med på en tävlingsrunda! Tack för det!
Published with Blogger-droid v1.4.7

Published with Blogger-droid v1.4.7

Snygg sving av mina medtävlare!

Published with Blogger-droid v1.4.7

Published with Blogger-droid v1.4.7

Nu bär det iväg!



Sandras krögarslag! Kul golftävling!
Published with Blogger-droid v1.4.7

torsdag 15 juli 2010

Published with Blogger-droid v1.4.7

Published with Blogger-droid v1.4.7

Published with Blogger-droid v1.4.7

onsdag 14 juli 2010

Published with Blogger-droid v1.4.7

Toscana bjudning

Rätt nr 2!

Tänk att bli bjuden på denna middag med goda viner därtill!!! Allt som tack för barnvaktning. Så smaskigt och så lyxigt! Tack Linda o Jonas =)

Rätt 1: Antipasti- Bruchetta+chakurterier

Rätt 2: Primi piatti- Strozzepretti med bacon, rödlök och sparris.

Rätt 3: Secondo piatti-fläskfilé fylld med spenat, bacon och parmesan och Contorni-insalata mixa(blandad sallad)

och så efterrätt: Dolce- Tiramisu till barnen, vin Santo och cantuccini till de vuxna

Published with Blogger-droid v1.4.7

Agnes med bröderna Lejonhjärta


tisdag 13 juli 2010

Published with Blogger-droid v1.4.5

Med Linda o Agnes

Published with Blogger-droid v1.4.5

Bröderna Lejonhjärta

På Lerbäcks teater

Published with Blogger-droid v1.4.5

måndag 12 juli 2010

Farmorns roliga gunga!

Published with Blogger-droid v1.4.5

Picnic vid stranden med barn o barnbarn.

Published with Blogger-droid v1.4.5

Morgonfika...

I farmors säng måste man ha när man sover över!

Published with Blogger-droid v1.4.5

söndag 11 juli 2010

Mys...

Pys pa verandan!

Published with Blogger-droid v1.4.5

torsdag 8 juli 2010

Mellansonen är också en samlare!


Men han har bättre ordning på sin samling =)

Published with Blogger-droid v1.4.2

onsdag 7 juli 2010

Fotboll och jordgubbar!

Published with Blogger-droid v1.4.1

Mums!

Kräm, mosade till tårtan i vinter, eller naturella med mjölk eller glass nu!

Mycket roligare än att städa förrådet! =) Vad snopen mannen ska bli som kommer hem o ska köra till tippen med det jag rensat ut!!! Lite jordgubbsrens bara...

Published with Blogger-droid v1.4.1

tisdag 6 juli 2010

Suck...

Inte ens ena väggen är klar...

Published with Blogger-droid v1.4.1

En gång vårt förråd ...

Nu skräpupplag :(

Published with Blogger-droid v1.4.1

måndag 5 juli 2010

Det ska va' gott o leva!

Kväll, sol, +24 och ett glas rött på uteplatsen!

Published with Blogger-droid v1.3.9

Njupeskär

En härlig utflykt till Sveriges högsta fritt fallande vattenfall!

Published with Blogger-droid v1.3.9